۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۲۳۴۴۱
مدیر حوزه علمیه قشم مطرح کرد؛

ضرورت تقویت علم سخنوری و پاسخ به شبهات در طلاب  

مدیر حوزه علمیه قشم با اشاره به ارتقاء سطح علمی حوزه های علمیه با تاکید بر رعایت تقوا به عنوان شرط اساسی علم آموزی طلاب گفت: علم سخنوری، قدرت قلم و پاسخ به شبهات در طلاب تقویت شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مرتضی جوکار مدیر حوزه علمیه قشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به وظایف سنگین طلاب در ترویج فرهنگ دینی گفت: دشمنان با رواج ابزار منحرف کننده اذهان عمومی به ویژه جوانان در منازل به دنبال تخریب اخلاق و عقاید مردم است.

 

وی در خصوص پاسخگویی طلاب به شبهات دینی افزود: طلاب باید علم پاسخ دادن به شبهات را داشته باشند و مهارت سخنوری و قدرت قلم را نیز بیاموزند.

 

مدیر حوزه علمیه قشم در ادامه استفاده از قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به عنوان منابع اصلی دستیابی به این علوم دانست و ابراز داشت: وظیفه و نقش طلاب در زمینه فراگیری علم و دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام جوکار نظم، پشتکار و خلوص طلاب را برخواسته از نصایح قرآن و روایات و علمای اخلاق دانست و این سه عامل را سبب پیشرفت محصلین حوزه علمیه در تحصیل علم و دانش عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: اسلام نه تنها تحصیل علم را واجب کرده بلکه تعلیم آن را نیز بر اساتید و صاحب نظران واجب کرده است، حتی حدیثی داریم که در آن خداوند از توده مردم پیمان علم نگرفته مگر آن که پیش از آن از علما برای تعلیم دادن علمشان به مردم پیمان گرفته است.

 

مدیر حوزه علمیه قشم متذکر شد: در اسلام تعلیم و تعلم هر دو واجب است٬ چرا که امام علی(ع) می فرماید علم را بیاموزید زیرا 10 فایده دارد و یادگیری آن و مباحثه آن برای شما حسنه، بحث و جستجوی شما در درس، جهاد و بهترین هدیه تعلیم دادن علم است.

 

وی ابراز داشت: وقتی گرفتار وحشت و اضطراب میشویم، علم ما انیس ما و هنگام تنهایی کتاب های ما دوستان و رفقای ما و علم اسلحه برنده ای در مقابل دشمنان و زینتی برای دوستان است.

 

مدیر حوزه علمیه قشم آثار معنوی علم آموزی و تعلیم علم را اینگونه بیان داشت که روز قیامت وقتی نامه های اعمال گشوده میشود، برخی وقتی به نامه اعمالشان نگاه میکنند، اثرات معنوی بسیار زیادی میبینند که همچون توده هایی عظیم سر به فلک کشیده، برای او منظور شده است و با تعجب از خداوند می پرسند که خداوندا من در دنیا این قدر کار حسنه نداشته ام و خداوند به او ندا می ‏دهد که این نتیجه علمی است که در دنیا به دیگران تعلیم دادی.

 

وی تاکید داشت: طلاب و روحانیون باید قوی، قدرتمند و با ابزار علم و دانش در برابر هجوم افکار منفی دشمنان بایستند و با آگاهی بر شبهات و پاسخ به آنها و بهره گیری از معارف قرآن و اهل بیت(ع) و دانشی که آموخته اند، ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام جوکار در پایان ابراز داشت: شرط اساسی علم آموزی طلبه باید تقوا باشد./851/302/ب3

ارسال نظرات